SATICI

SaticiWordPress.com

RENKLERİN ÖNEMİ

*Yapılan son çalışmalar, günlük olarak 5 ve üzerinde renkli sebze ve meyve
tüketiminin sağlıklı yaşam için çok önemli olduğunu kanıtladı. Sebze ve
meyvelerin sağladıkları vitamin, mineral, posa ve fitokimyasallar ile
sağlığı geliştirdikleri, yaşlanmanın neden olduğu etkileri önledikleri,
kanser ve kalp hastalıkları riskini azalttıkları belirlendi. İşte renklerine
göre besinler ve yararları:

BEYAZ
Beyaz renkli besinler LDL kolesterolü düşürüp, kalp hastalıkları riskini
azaltıyor. Muz, armut, karnabahar, sarımsak, soğan, mantar, patates gibi
beyaz renkli besinleri tüketerek kalp hastalıkları riskinizi minimuma
indirmeniz mümkün.

MAVİ VE MOR

Mavi ve mor renkli besinler etkisini en çok hafıza üzerinde gösteriyor. Bu
renkteki gıdalar pek çok kanser türüne (başta prostat kanseri olmak üzere)
yakalanma riskini azaltıyor. Dolaşım sisteminin korunmasına ve sağlıklı
yaşlanmaya da yardım ediyor. Erik, siyah üzüm, patlıcan, böğürtlen, incir,
yaban mersini, lahana gibi besinleri yoğun tüketmeye özen gösterin
uyarısında bulunuyor uzmanlar.

**SARI VE **TURUNCU
*
*Sarı ve turuncu renkli besinler bağışıklık sisteminin güçlenmesini
sağlıyor. Göz ve kalp hastalıklarına karşı kalkan oluşturuyor. Portakal,
şeftali, mango, kavun, havuç, ananas, üzüm, balkabağı, kayısı, sarı elma,
mısır bu renk besinler arasında.

YEŞİL

Yeşil renkli besinler kemikleri koruyor, dişleri güçlendiriyor, göz
sağlığına zarar gelmesini önlüyor. Bazı kanser türlerine yakalanma riskini
de azaltıyor. Yeşil renkli gıdalar arasında kivi, ıspanak, brokoli, brüksel
lahanası, marul, lahana, avakado, yeşil elma, salatalık, biber, taze soğan,
roka gibi besinler yer alıyor.

**KIRMIZI
Domates, kırmızı elma, çilek, karpuz, ahududu, kiraz, turp gibi kırmızı
besinler sağlık açısından oldukça önemli. Kırmızı renkli besinlerin
Alzheimer hastalığından korunmada başrolü oynadığı artık kanıtlandı. Kırmızı
besinler, kalbin kan akımını düzenliyor ve üriner sistemin sağlığını da
koruyor.*

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on Ağustos 20, 2008 by in öneri, düzen, kısa not, püf noktası, SAĞLIK, sofra, yöreselyemekler, zeytinyağlılar.
%d blogcu bunu beğendi: