SATICI

SaticiWordPress.com

beş hadis

 
1. Sizden biri sag yani uzerine yatar da sonra: "Ya Rabbi ben nefsimi Sana teslim ettim ve yuzumu Sana tevcih ettim ve sirtimi Sana dayadim (Sana tevekkul ettim.) ve isimi Sana havale ettim. Senden baska, Senden siginacak yer yoktur. Senin kitabina ve Resulune iman ederim" derse ve o kimse o gece olurse Cennete girer.
Ravi: Hz. Rafi (r.a.)
 
2. Sizden birisi hicbir kimsenin olmadigi bir yerde, bir seyini kaybeder veya bir yardima ihtiyaci olursa soyle desin: "Ey Allahin kullari bana imdat ediniz. Ey Allahin kullari bana yardim ediniz." Muhakkak ki her yerde Allah’in gorunmiyen bir kisim kullari bulunur.
Ravi: Hz. Ebu Musa (r.a.)
 
3. Sizden birisi, bir kadin veya erkek hizmetci veya bir hayvandan fayda gordugu zaman, elini onun alnina koyup bereketle dua etsin ve soyle desin: "Allahim, bunun hayrini ve tabiatinin hayirli tarafini Senden niyaz ederim ve Allahim onun serrinden ve tabiatinin serrinden Sana siginirim." Eger aldigi hayvan deve ise eliyle devesinin horgucunu tutsun (gene bereketle dua etsin.)
Ravi: Hz. Amr bin Suayb (r.a.)
 
4. Kiyamet yaklastiginda; ticaret artar, mal cogalir, mal sahibine mali icin tazim edilir, fuhus yayilir, cocuklar amir durumuna gelir, kadinlarin sayisi artar, Sultan zulum eder, eksik olcu ve tarti yapilir, bir adamin kopek yavrusunu yetistirmesi, kendi cocugunu yetistirmekten kendisine daha cazip gelir, buyuge hurmet, kucuge de merhamet edilmez ve gayri mesru cocuklar cogalir, hatta yol ortasinda adam kadinla yakinlasir. Insanlar, kalpleri kurt oldugu halde koyun postuna burunurler, o zaman da insanlarin en iyi goruneni "mudahim" (kotulukleri gordugu halde karismayip, kendi isine bakan) olanidir.
Ravi: Hz. Ebu Zerr (r.a.)
 
5. Sofra kuruldugunda, kisi onunden yesin. Arkadasinin onunden ve tabagin tepesinden yemesin. Zira bereket yukaridan gelir. Sofra kaldirilmadan da kalkmasin. Butun insanlar elini cekmedikce, doysa bile elini yemekten cekmesin ve etrafini gozetsin. Zira olabilir ki henuz yemege ihtiyaci olan bir kimse utanir da, elini yemekten ceker.
Ravi: Hz. Ibni Omer (r.anhuma)

 

Kaynak: "Ramuz El E-Hadis" Kitabidir.

Kitabin Yazari: Zaif Ahmet Ziyauddin Gumushanevi

Yorumlayanlar: M.Zahid Kotku & Prof. Dr. Cevat Aksit
       

Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on Temmuz 18, 2008 by in Hadisler.
