SATICI

SaticiWordPress.com

AYETLER

 
1. Rabbimden musriklerin cocuklarini diledim. Onlari bana verdi. Cennet ehline hizmetci olarak. Zira bunlar fitraten islamdirlar. Ve babalarinin dustugu sirke henuz dusmediler.
Ravi: Hz. Enes (r.a.)
 
2. Bir taife bilirim ki, ne Peygamber, ne de sehiddirler. Lakin Peygamberler ve Sehidler kiyamette onlarin makamlarina imrenirler. Bu taifenin insanlari hem Allah’i severler, hem de Allah’i sevdirmeye calisirlar. Halka, Allah’a itaat etmeyi emrederler. Halk Allah’a itaat edince de Allah onlari sever. (Yani halkta Allah sevgisi uyanir.)
Ravi: Hz. Ebu Said (r.a.)
 
3. Ben oyle bir kelime bilirim ki, musibete ugrayan adam soylerse, Allah ondan o musibeti kaldirir. Bu kardesim (Yunus (a.s.)’in sozudur ki, (Baligin icinde) karanliklarda soyle nida etmisti: "La ilahe illa ente, subhaneke inni kuntu minezzalimin." (Cok kimse selamete cikmis. Ayeti kerimenin sonunda da "Boylece mu’minleri kurtaririz" buyuruluyor.)
Ravi: Hz. Saad (r.a.)
 
4. Rabbimi cok Kerim ve Macid (azamet ve seref sahibi) buldum. Bana Cennete hesapsiz girmeyi vaad ettigi yetmis bin kisinin her birine de ayrica yetmiser bin kisi bagisladi. Dedim ki, "Ummetim o kadari bulmaz." Buyurdu ki: "Ben onu agreb (muminlerin cahilleri) den tamamlarim"
Ravi: Hz. Amir (r.a.)
 
5. Biz Peygamberler topluluguyuz. Bizim icin belalar, ecirler gibi, kat kat verilir. Peygamberlerden bazilarina bitler, onu oldurunceye kadar, musallat olurdu. Onlar, belalardan, sizin rahatliktan hoslandiginiz gibi hoslanirlar.
Ravi: Hz. Ebu Said (r.a.)

 

Kaynak: "Ramuz El E-Hadis" Kitabidir.

Kitabin Yazari: Zaif Ahmet Ziyauddin Gumushanevi

Yorumlayanlar: M.Zahid Kotku & Prof. Dr. Cevat Aksit
       

–~–~———~–~—-~————~——-~–~—-~

Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on Temmuz 11, 2008 by in DUALAR.
