SATICI

SaticiWordPress.com

Beslenmede Kara listelik yiyecekler

 

Bir yiyeceği zararlı hale içerdiği kaloriler getirir… Ama aynı zamanda içerdiği kalbe zararlı maddeler; örneğin doymuş yağlar… Diyetisyenler genellikle sebze ağırlıklı beslenme biçimlerini öneriyorlar, çünkü sebze ağırlıklı diyetlerde, zararlı yağlar olabildiğince az kullanılıyor.. Ancak beslenme uzmanlarının altını çizdiği bir şey daha var; "Sevdiğimiz yiyeceklerden tamamıyla uzak durmak, uzun vadede daha çok yeme isteğine yol açar…"
Bu durumda siz en iyisi, sevdiğiniz zararlı yiyecekleri çok özel günlerinize saklayın ve kalan zamanda sağlıklı alternatifleri deneyin…

DİYET İÇECEKLERİ
> Zararı: 330 ml’lik bir diyet içeceğinde 2 kalori var, yağ ve şeker bulunmuyor. Böylece hemen hemen hiç kalori ve yağ almıyorum diyorsanız, diyet içeceklerinde aynı zamanda hiçbir besleyici diğer bulunmadığını da hatırlatalım.
> Sağlıklı alternatif: Taze hazırlanmış meyve kokteyli! 330 ml’de hiç yağ yok. Yapay tatlandırıcılı içecekler yerine favori meyve suyunuza vanilya aroması ya da soda katabilirsiniz.

HAZIR BİSKÜVİLER
> Zararı: Bir küçük bisküvi 80 kalori ve 4.5 gram yağ içeriyor. Kekler, bisküviler ve krakerler gibi hazır abur cubur ürünleri zararlı yağları en çok barındıran yiyecekler.
> Sağlıklı alternatif: Ev yapımı meyveli kurabiyeler! Örneğin evde hazırladığınız incirli kurabiyelerin bir tanesinde ortalama 11 kalori ve 1 gram yağ bulunuyor.

CİPSLER
> Zararı: Örneğin 1 paket soğanlı cipste ortalama 164 kalori, 11 gram yağ ve 0.8 gram tuz bulunuyor. Bu boş kaloriler vücudumuza zarar vermekten başka bir işe yaramıyor.
> Sağlıklı alternatif: Yoğurt soslu havuç dilimleri. Şaşırabilirsiniz fakat canınız abur cubur çektiğinde bunu deneyebilirisiniz. Tadından hoşlanacaksınız. Sosunu hazırlamak için haşlanmış iki dilim karnabaharı ezip, kırmızı biber ve baharat ekleyerek yoğurtla karıştırın.

KIZARTMA ETLER
> Zararı: İki dilim kızarmış ette ortalama 200 kalori ve 19 gram yağ bulunuyor. Bu tür et ve pastırmalar içerdikleri koruyucu maddeler sebebiyle mideye zarar verebilir hatta kolon kanserine bile yol açabilir.
> Sağlıklı alternatif: İyi pişmiş iki dilim ızgara et, ortalama 74 kalori ve 4 gram yağ içeriyor. Ayrıca iyi bir demir ve B6 vitamin kaynağı. 

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on Haziran 1, 2008 by in öneri, püf noktası, SAĞLIK.
%d blogcu bunu beğendi: