SATICI

SaticiWordPress.com

Zeka için üzüm çekirdeği unutkanlığa karşı ada çayı

Susuz kaldığınızda şuurunuz bulanıklaşır, üzüm çekirdeği beyni dinç tutar, fesleğen stresi atmanıza yardımcı olur, unutkanlığa karşı en etkili ilaç ada çayı! Doç. Dr. Serdar Dağ beyni besleyen mönüyü verdi..
Nörolog Doç. Dr. Serdar Dağ beyni geliştirmek için doğru beslemenizi sağlayacak yöntemleri GÜNAYDIN’IN sorularını yanıtlayarak anlattı:

* İnsan beyni özel olarak beslenir mi?
İnsan, beyin fonksiyonlarının gelişmiş olmasıyla diğer canlılardan ayrılır. Günümüzde, kötü beslenmenin beyinde yaptığı tahribatlar ispatlanmıştır. Hastalanmadan önce, sağlığı korumaya yönelik beslenme ucuz, pratik ve yan etkisizdir. Ciddi bir hastalığın tedavisi hem zor hem de masraflıdır. Bunun için doğru beslenerek beynimizi hastalıklardan korumak önemlidir. Tabiat, her türlü sıkıntının ve acının çaresini bünyesinde barındırır. Doğadaki meyveler, sebzeler, şifalı bitkiler, baharatlar ve hayvansal gıdalar, bizleri daha sağlıklı ve daha mutlu kılmak içindir.

* Çocuk beyni beslenme ile gelişir mi?
Beyin gelişimi anne karnında başlar beş yaşına kadar sürer. Entelektüel gelişimi ise yaşam boyu devam eder. Doğumun ilk yılında beyin için lazım olan tüm besinler anne sütünde vardır. Daha sonraki dönemlerde başta süt olmak üzere, yumurta, et, balık, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, mevsim meyvelerini tüketmek gerekir. Çocukluk döneminde beyin gelişimi hızlıdır. Saydığım gıdaların eksiksiz alınması; gerekirse vitamin takviyesi yapılması beyni besler, ileriki dönemde yaşam kalitesini artırır. Fast food türü gıdaların tüketilmesi ise aşırı kilo, vücut direncinde düşme ve hafıza zayıflığına yol açar.

* Yaşlılık döneminde beynin beslenmesi niçin önemlidir?
Beyin, kanla taşınan besin maddeleri ile beslenir. İleri yaşlarda beynin besinlerden yararlanabilme kapasitesi beyne giden damarların yapısı, yıpranmaya ve kan akımının azalmasına bağlı olarak düşer. İleriki yaşlarda beynin besin ihtiyacı değişir. Çocukluk ve erişkin dönemindeki beslenme düzenini, ileri yaşta sürdürürsek, beyin fonksiyonları açısından fayda elde edemiyeceğimiz gibi, birçok sağlık sorununa da davetiye çıkarmış oluruz. Yaşlılıkta, şeker hastalığı, yüksek tansiyon, kolesterol yüksekliği gibi hastalıkların oluşması hekim tarafından bazı besin maddelerinin yasaklanmasına sebep olur. Fakat beslenmede asıl amaç yaşa uygun gıdalar alarak, hastalıkları önlemektir.

* Yaşlanınca hangi gıdaları azaltmalı?
Yaşlılıkta kırmızı etten kaçınılıp, balık ve katkı maddesi ile beslenmemiş tavukla et ihtiyacı karşılanmalıdır. Bol oranda yeşil sebze tüketilmelidir. Şekerli, aşırı tuzlu, unlu maddeler, pirinç pilavı, beyaz ekmek ve tüm tatlılar mümkün olduğu kadar beslenmeden çıkarılmalıdır. Makul ölçülerde süt ve yoğurt, taze meyve ve sebze, kuru baklagiller, balık veya balık yağı, kepekli ekmek tüketmeli. Bunun yanında hekime danışılarak takviye vitaminler de alınabilir.

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on Ocak 14, 2008 by in üzüm, gelişim, su, unutkanlık, zeka.
%d blogcu bunu beğendi: