SATICI

SaticiWordPress.com

Dünya Sağlık Örgütünün Beslenme Tavsiyeleri

 

Sağlıklı beslenmenin temeli düzenli beslenmektir. Peki, bu sistemi hangimiz ne kadar uyguluyoruz? İşte sizlere Dünya Sağlık Örgütü’nün rehber niteliğindeki önerileri. Gerçekten de çok geniş bir kavram olan sağlıklı beslenme için yapılması gerekenleri Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) 12 maddede toplamış. Bu 12 madde sağlıklı beslenmenin temel noktalarını içeren küçük bir rehber niteliği aynı zamanda… * Besleyici bir diyet; hayvansal kaynaklı besinler yerine temel olarak çeşitli bitkisel kaynaklı besinlerden oluşmalıdır. * Günde birkaç kez; tahıl grubu besinler (ekmek, makarna, pirinç, patates gibi) tüketilmelidir. * Günde birkaç kez; bölgesel olarak bulunabilen, çeşitli taze sebze ve meyvelerden tüketilmelidir. * Diyetle yağ alımı kontrol edilmeli, doymuş yağlar (sature) yerine doymamış yağlar (ansature) yeğlenmelidir. Doymuş yağlar: Tereyağı, kuyruk yağı vb. Doymamış yağlar: Ayçicek, mısırözü, soya, fındık, zeytinyağı vb. * Yağlı kırmızı etler ve kırmızı et ürünleri yerine kuru baklagiller (mercimek, kuru fasulye, nohut gibi) balık, tavuk ve yağsız etler tüketilmelidir. * Süt ve süt ürünleri kullanılmalı (yoğurt, peynir vb.). Ancak bunlar az yağlı ve az tuzlu olmalıdır. * Seçilen besinler düşük şekerli olmalı, basit karbonhidratlar ya da basit şekerler yerine (çay şekeri gibi), kompleks karbonhidratlar (tahıllar, baklagiller gibi) tercih edilmeli, şekerli içeceklerin ve tatlıların tüketim sıklığı sınırlandırılmalıdır. * Eğer alkol tüketiliyorsa, günde 2 kereden fazla alınmamalıdır (her alınan içki miktarındaki alkol değeri 10 gramı geçmemelidir). * Az tuzlu diyet tercih edilmelidir. Günlük toplam tuz tüketimi (yemeklerle, ekmekle ve içeceklerle aldığımız tüm tuz miktarı) bir tatlı kaşığını geçmemelidir (metricconverter- ProductID6 g6 g). Kullandığımız tuz iyotlu olmalıdır (endemik guatr bölgesi olan ülkemizde, sofralık tuzun iyotla zenginleştirilmesi yasal bir zorunluluktur). * Yemekler güvenli ve hijyenik bir şekilde hazırlanmalı; haşlama, fırında pişirme, ızgara ya da mikro dalga fırında pişirme gibi yöntemler kullanılarak yemeğe eklenecek yağın azaltılması sağlanmalıdır. * Bebeklere tek başına 6 ay anne sütü verilmesi sağlanmalı ve 6. aydan sonra güvenli ve yeterli miktardaki ek besinlere başlanılmalıdır. Yaşamın ilk yılında emzirmeye devam edilmelidir.

SAGLI BLOGUMUZ

http://sifayeri.blogspot.com

ZİYARET EDİNİZ

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on Aralık 27, 2007 by in SAĞLIK.
%d blogcu bunu beğendi: